JURA IMPRESSA J9 One Touch chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA IMPRESSA J9 One Touch chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bili42xf@kpnmail.nl 05-08-2021

geen waar voor je geld

JURA IMPRESSA J9 One Touch prachtig apparaat , maar melk opschuimer , waardeloos , geeft geen fatsoenlijk melkschuim . Van alles geprobeerd , reinigen , onderdelen kopen etc . belachelijk voor een apparaat van bijna 2000,- Euro

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • geweldige uitstraling

Minpunten

• na een half jaar veel onderdelen vervangen
  • geen cappecino of latte
  • wekelijks schoonmaken , bij 6 kopjes per dag

Fam. B. 09-10-2017

Zwaar tegenvallend in prijs/kwaliteit verhouding

Het is een mooi apparaat qua design en de koffie die deze geeft is overeenkomstig het prijsniveau (hoewel dit natuurlijk vnl. wordt bepaald door de soort koffie die je er zelf in doet!). Op de lange termijn zijn er echter div. min punten: dure maandelijkse onderhoudsproducten, meerdere malen haperingen bij het schuimvolume van de cappuccino en slechts 2 jaar garantie terwijl je bij zo'n duur apparaat in het hogere segment meer mag verwachten. Hoge onderhoudskosten indien na deze 2 jaar niet meer werkt die op lopen tot
gem. 13 % van de aanschafprijs en na 5 jaar zelfs nog hoger(per reparatie/onderhoudsbeurt). Kortom vergeleken met goedkopere merken te hoge aanschafprijs voor wat je ervoor terugkrijgt. Het lijkt mooi "een lange levensduur" maar om dit te realiseren en te onderhouden moet je behoorlijk in de buidel tasten, en betaal je dit uiteindelijk geheel zelf.

Pluspunten

• mooi design
  • handige one touch

Minpunten

• prijs kwaliteitsverhouding uit balans
  • hoge maandelijks onderhouds- en reparatiekosten

Reviewtje 28-07-2016

Storin na storing

We hebben onze jura al jaren (6) en daar waar de kwaliteit van de koffie goed is, is de techniek kort gezegd waardeloos. De ene na de andere storing met de daarbij behorende hoge 'servicekosten' (minimaal verzendkosten en 250 Euro ...per keer!). Nu weer een error-2, morgen komt de vuilniswagen en daar gaat hij in. Weg ermee en nooit meer een JURA.
Had ik het maar eerder gedaan van al die servicekosten had ik al bijna twee nieuwe kunnen kopen. Ohja, het ligt natuurlijk nooit aan JURA....

Markderoos4 31-07-2013

We hebben de Jura j9 nu ruim 2 jaar. Al na 1 jaar defect. Allerlei error codes. Uiteindelijk bleek de molen kapot te zijn. Reden was o.a. met dat het apparaat zeer vies van binnen was. Nou ja, geen idee hoe dat mogelijk is bij zo'n duur apparaat dat we juist hebben gekocht omdat ie zelf spoelt en aangeeft wanneer je wat moet doen. Ook irritant dat het vervoer onverzekerd was (gekocht via internet-shop) wat dus betekent dat ie nu beschadigd bij ons in de keuken staat (want uiteindelijke 2 keer heen en weer voordat ie gemaakt was.
En nu tot mijn schrik weer error codes en geen normaal bakje koffie. Begint alles dus nu weer. Zal ik wel weer te horen krijgen dat het onze eigen schuld is dat ie kapot is ondanks dat we braaf doen wat we op het schermpje zien .... ik vrees het ergste, morgen maar weer mee aan de slag ....
Mark

Willyvrouenraets 08-05-2013

Heb het apparaat een week of vier, al twee keer terug geweest. zeer slecht schuim op de cappuchino, zeg maar gewoon lauwe melk geen schuim. de koffie is ook niet goed warm.
Koop een ander apparaat, zo veel gel en zo'n slechte kwaliteit, dat dat kan.

Foto Paul 27-04-2012

Sinds 1 maand in bezit van de J9 (gen.II).
Fantastisch!!
Een juweeltje om in huis te hebben, prachtig design.
En maakt weinig lawaai, goede geluidsisolatie.

Je kunt voor elke keuze (espresso, koffie etc) een standaard sterkte instellen, maar eenmaal bij het zetten direct anders in te stellen als dat nodig is (keuze uit 5 sterktes).
De hoeveelheid melk is in te stellen bij cappuccino, en de schuim is gewoon perfect.
Bij latte macchiato idem dito. Je kunt ook de pauze (xx seconden) instellen wanneer er koffie moet worden gegeven na de melkschuim. Na een paar keer uitproberen kom je tot de perfecte 3 lagen.
Heb de Jura in elk geval bij een erkende dealer gekocht ivm garantie.
Een aanrader voor iedereen die van lekkere koffie houdt, gemak belangrijk is, en bereid is geld te steken in een kwaliteitsapparaat (moet toegeven, ze zijn niet bepaald goedkoop maar dan heb je ook wat).
Nu nog op zoek naar de koffiebonen met de beste smaak ....

Jelle80 30-08-2011

Als je een apparaat wil wat veelvuldig kapot gaat, schimmellagen achterlaat en enorme onderhouds en reparatiekosten heeft dan moet je echt deze jura nemen. Ik heb hem nu 5 jaar en echt NOOOOOOOIT meer. Ding is geloof ik 12 keer terug geweest. Dan liep ie weer vast, dan kwam er stoom voor uit, dan deed de molen het niet meer en dan weer was de capuccinotore stuk of bleef ie hangen.
Bezint eer ge begint. In het begin is het leuk maar dat plezier vergaat je echt na enige tijd.

thunder-droopy 12-07-2011

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een koffiemachine, Ik dronk veel senseokoffie en de senseao latte select beviel me niet, dus op zoek gegaan naar een koffiemachine.
Uiteindelijk voor de jura j9 gekozen mede door de reputatie die dit merk heeft in koffiemachineland qua duurzaamheid/service/gebruiksgemak.
Tot nu toe geen enkel moment spijt gehad van mijn aankoop!
Na aflevering had ik binnen 10 min. mijn eerste bakkie koffie en oh wat een heerlijkheid was dat :D
Een groot pluspunt is dat je per koffiesoort ( cappuchino/koffie/espresso etc) de hoeveel water/koffie/temp/sterkte etc in kunt stellen en zodoende echt de smaak naar je eigen smaak kunt instellen.
De temperatuur van de koffie is goed heet, ik heb het apparaat op de instelling normaal staan.
Het opschuimen van de melk voor o.a. de cappuchino doet het apparaat werkelijk geweldig, en ook hier is in te stellen hoe lang de melk moet doorlopen en hoelang het apparaat moet wachten totdat de koffie wordt toegevoegd.
Ik heb deze hetzelfde ingesteld als op het filmpje te zien is en ik ben erg tevreden over het resultaat!
Momenteel gebruik ik exelent dark roast bonen van het AH huismerk en deze bevallen me zeer goed (ik hou wel van een pittig bakkie).
Het onderhoud is echt makkelijk en zo gebeurd, legen van het koffierecidu bakje, legen opvanglade ( en als je de capuchino gebruikt heb even de capuchinatore doorspoelen met een mix van water en speciaal scoonmaak middel)
Ik heb het apparaat zo ingesteld dat direct na het maken van een capuchino het apparaat deze doorspoelt met water zodat eventuele melkresten niet aan kunnen koeken.
Bij mij gaat het apparaat na een uur( instelbaar) niet gebruikt te zijn uit en spoelt voordat deze zichzelf uitschakeld nog even de capuchinatore door.
Kortom een gigantisch apparaat met zeer veel mogelijkheden en instelmogelijkheden, en daarnaast zeer mooi design!
Echt een geweldige machine waar ik hopelijk nog heel lang plezier van zal hebben.
nu bijna 2 maanden in bezit.

Jellese 31-03-2011

Gisteren dit apparaat opgehaald en nu al wil ik niet terug naar Senseo. Ontzettend lekkere koffie, een goeie schuimmaker en een fantastisch design.

Mijn ervaring tot nu toe is dat het 1e bakje een beetje lauw is, maar de 2e ontzettend heet....

Schoonhouden is een eitje, en onderhoud is gemakkelijk, na 4000 koppen haalt Jura hem op, en thats it.

Robert Schijf 07-01-2011

Sinds 3 dagen de Jura Impressa J9 second generation in bezit en echt overtuigd van de kwaliteit van dit apparaat en de koffieproducten welke eruit komen!
Heb even getwijfeld tussen de Ena 9 en deze J9 maar omwille van het grotere water- en bonenreservoir toch besloten om de J9 te kopen. Goede beslissing geweest.
Het apparaat is een en al degelijkheid en de bediening heb je snel door. Eindelijk smaakt de koffie zo als een lekkere bak koffie moet smaken!

Markderoos4 31-07-2013

Deze reactie is geplaatst 3 dagen na aankoop. Duurzaamheid hierbij gescoord als 9. Zelf heb ik slechte ervaring met de duurzaamheid. Doet deze jura het nog wel zonder noodzakelijke reparaties?? ben benieuwd!

Irma59 29-12-2010

Kerst 2009 gekocht. Super apparaat, makkelijk te bedienen en veel mogelijkheden.
Hiuden van een pittige koffie, dus zetten hem altijd op extra sterk.
nadeeltje: moet 1x p.j. onderhoudsbeurt van 250,00.
Verder een super machine.

Markderoos4 31-07-2013

Beste Irma, zelf heb ik slechts ervaring met de duurzaamheid. Ben erg benieuwd wie je adviseerde om deze onderhoudsbeurt jaarlijks te laten doen (afgezien van mijn idee dat dit niet nodig zou moeten zijn bij een dergelijk duur product) en of dit inderdaad storingen voorkomt.
groet Mark

Ar en Ha 12-10-2010

Afgegaan op status van het merk Jura binnen de koffiewereld. Tot nu toe niet teleurgesteld. Over smaak valt niet te twisten derhalve doe ik daar geen uitspraken over. Het apparaat ziet er degelijk en exclusief uit en heeft een zeer mooie peofessionele uitstraling. Staat prachtig op een zwarte onderlaag (graniet). Apparaat werkt simpel en is zelfs voor leken goed te bedienen. Goed schoonmaken en besmettelijke voorkant (spiegeleffect) telkens met microvezel doekje afdoen. Wie daar geen bezwaar tegen heeft en een paar euro's kan en wil missen is dit wellicht de beste optie. Jura heeft goede inruilwaarde na paar jaar. Automatische melkopschuimer doet prima zijn werk (lepel op schuim blijft enkele seconden liggen;-). Zo hoort het!
Espresso werkt simpel.

Rinna 26-09-2010

Ik ben sinds december 2009 in het bezit van deze Impressa J9.
Ben er zeer goed over te spreken, zéker na een Krups Krups XP7020
Apparaat is gebruiksvriendelijk, alles is naar eigen smaak in te stellen en het is een mooi apparaat om te zien. Legen lade, reiningen en vervangen filter geeft apparaat zelf aan en ook hoe je het moet doen.
Een klein minpuntje is dat het uitlooppijpje voor water aan de korte kant is, er spettert veel naast. Jammer dat hier ook niet gekozen is voor een kort én een langer uitlooppijpje, net als bij de cappucchino en latte machiato.
Maar goed, dit weegt natuurlijk niet op tegen de pluspunten.
Ach ja, je moet de voorkant erg vaak schoonmaken, maar dat wist ik eigenlijk v.t.v. al met zo'n spiegelend buitenkant.
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig vertellen, maar t.n.t. geen problemen!

Sonja 01 16-08-2010

Ik heb sinds woensdag ook een J9.Ben er tevreden over,heb lang getwijfeld welke we zouden nemen.Je moet een beetje uitproberen met de hoeveelheid.Maar ben er echt blij mee.En wat een heerlijke cappuccino!!!

Sietse1982 03-05-2010

Deze machine heb ik sinds 31 december 2009 in bezit. Wat een verademing na een siemens tk65001 die al na 2 weken kapot ging. Deze machine is sneller met opwarmen, veel stiller bij het malen, zet sneller koffie en voelt en klinkt gewoon superdegelijk (wat ook wel mag gezien de aanschafprijs...) Een groot voordeel ten opzichte van de siemens is tevens dat zowel het water- als bonenreservoir een stuk groter zijn en ook de afval- en lekbakken groter zijn zodat die minder vaak geleegd hoeven te worden.

Bedieningsgemak is uitstekend. Koffie is zeer goed van temperatuur en smaak (is natuurlijk afhankelijk van de gebruikte bonen). Naast de one-touch functie was met name de fraaie chromen afwerking reden om voor de J9 te kiezen. De chromen machine staat bijzonder goed op een zwart granieten aanrecht. Met een 'wonderdoekje' is de machine zeer snel schoon te maken. Ook het reinigen van de machine is zeer eenvoudig.

Kortom: ik ben zeer tevreden met de Jura J9.

Olga79 30-04-2010

Sinds een aantal maanden deze Jura J9 in het bezit en het is een echte aanrader! Hij is gebruiksvriendelijk, en er komt heerlijke koffie uit. Of je nou een cappuccino of espresso-liefhebber bent, voor beide wat wils. Het apparaat moet regelmatig gespoeld worden, dat doe je door een druk op de knop, wel zo fris toch? In eerste instantie wel een dure aankoop, maar dat verdien je ten opzichte van nespresso snel terug. Verse bonen zijn wel zo lekker, en veel goedkoper dan allerlei cupjes!